A0:  مشکلاتی که دیابت به وجود می آورد بیماری لثه و پوسیدگی دندان دیابت موجب چه مشکلاتی می شود؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

هنگامی که تشخیص داده میشود که دیابت دارید باید مراقب خود باشید. باید قند خون خود را بررسی کنید، تغذیه مناسب داشته باشید، فعال باقی بمانید، و داروهای خود را مصرف کنید. این کارها تفاوت بزرگی ایجاد می کنند، زیرا می توانند به شما کمک کنند از بروز مشکلات عمده در تمام بدن جلوگیری کنید، حتی به صورتی که ممکن است انتظار نداشته باشید. با دنبال کردن برنامه درمانی خود، می توانید کمک کنید سرعت بروز چنین مشکلاتی را کاهش دهید و یا از بروز آنها جلوگیری کنید.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ترکشن چهار قسمتی کلیک کنید

مشکلاتی که دیابت به وجود می آورد

 

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع عینک سینوسی کلیک کنید

 

بیماری لثه و پوسیدگی دندان

دیابت باعث می شود احتمال بروز عفونت داخل دهان، مانند بیماری لثه یا برفک و عفونت قارچی که می تواند زخم های دردناک سفید ایجاد کند، بیشتر شود. قند خون بالا و کنترل نشده نیز می تواند خطر ابتلا به پلاک و پوسیدگی دندان را بالا ببرد. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵، انجام شد نشان داد که افراد مبتلا به دیابت دو برابر افراد بدون این بیماری دندان های خود را از دست میدهند. حتما دندانپزشک خود را در مورد وضعیتتان مطلع سازید، مسواک زدن، نخ دندان و شستشو با دهانشویه ضد عفونی کننده را فراموش نکنید. مراقب خونریزی لثه یا دیگر علائم بیماری لثه باشید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع شیکر روتاتور دیجیتال نمونه خون کلیک کنید

 

مشکلات بینایی

دیابت می تواند به گلوکوم (افزایش فشار داخل چشم) و آب مروارید (تیره شدن عدسی چشم) منجر شود. همچنین می تواند به رگ های خونی در شبکیه در پشت چشم شما آسیب وارد کند، مشکلی که پزشکان آن را رتینوپاتی دیابتی می نامند. همه ی این شرایط می توانند دید شما را بدتر و حتی منجر به کوری شوند. زمانی که متوجه تار شدن بینایی شوید، ممکن است آسیب جدی اتفاق افتاده باشد. بنابراین به طور منظم به چشم پزشک مراجعه کنید.

 

فروش ویژه انواع فرز الماسه شنک طلایی وینکل پلاس

 

 

 

آسیب های عصبی

جهت مشاهده و خرید انواع تشک مواج کلیک کنید

بسیاری از افراد دیابتی از آسیب های عصبی (نوروپاتی) رنج میبرند. آسیب عصبی در هر نقطه از بدن شما می تواند رخ می دهد، اما اغلب بازوها، پاها، دست ها و پاها را تحت تاثیر قرار می دهد. پزشکان این مشکل را نوروپاتی محیطی می نامند. علائم این مشکل می تواند شامل احساس سوزن سوزن شدن، بی حسی، حساسیت، یا درد باشند. نوع دیگر، تحت عنوان نوروپاتی اتونوم، میتواند ادرار، رابطه جنسی، هضم غذا، و دیگر عملکردهای بدن را تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که اضافه وزن نداشته باشید، و فشار خون و قند خون را مدیریت کنید، احتمال بروز چنین مشکلی کمتر می شود.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تب سنج دیجیتال کلیک کنید

مشکلات پا

اگر دیابت به اعصاب پای شما صدمه وارد کند، بی حسی می تواند احتمال متوجه شدن ابتلا به آسیب یا عفونت را کمتر کند. وضعیت شما می تواند جریان خون را در آن منطقه دشوارتر سازد. با همه اینها، این مشکلات در نهایت می توانند باعث آسیب جدی شوند به طوری که نیاز باشد انگشتان پا یا خود پا قطع شوند. به منظور کاهش احتمال بروز چنین مشکلاتی سیگار کشیدن را ترک کنید و ورزش کنید. همچنین، به صورت روزانه پاهای خود را بررسی کنید، آنها را تمیز و مرطوب نگه دارید، و کفش های مناسب بپوشید.

 

 

فروش ویژه انواع تخت تشریح وینکل پلاس

 

 

بیماری های پوستی

بسیاری از این تغییرات ناشی از عفونت هستند، که دیابت احتمال عفونت را بیشتر می کند. پوست شما ممکن است دچار خارش شود، ممکن است نازک تر یا ضخیم تر شود، و یا ممکن است متوجه پوسته پوسته شدن و یا لکه های رنگی روی پوست شوید. مشکلات گردش خون و عصبی ناشی از دیابت نیز می توانند پوست شما را تحت تاثیر قرار دهند. دیابت کمک می کند تا در وزن مناسب بمانید و قند خون خود را تحت کنترل داشته باشید. اگر دچار جوش یا زخم ناشی از عفونت شوید، پزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک، کرم، و یا داروی های دیگری را تجویز کند.

 

فروش ویژه انواع ترالی لاپاراسکوپی وینکل پلاس

 

 

 

مشکل دستگاه گوارش

جهت مشاهده و خرید انواع گیت ترینر خردسالان کلیک کنید

عصب واگ به شما کمک می کند غذا در دستگاه گوارش شما حرکت کند. اگر دیابت به این عصب آسیب وارد کند، عمل هضم کُند می شود. در نتیجه می توانید دچار سوزش سر دل، تهوع، استفراغ، نفخ، احساس سیری بیش از حد پس از غذا خوردن، و بی اشتهایی شوید. قند خون خود را برای کمک به جلوگیری از این مشکل مدیریت کنید. به صورت شایع تر، آسیب های عصبی میتوانند روده شما را تحت تاثیر قرار دهند، بنابراین یبوست یا اسهال ایجاد می شود. رژیم غذایی سالم و یا مسهل ها میتوانند شما را سالم نگه دارند.

 

 

 

فروش ویژه انواع ویلچر سی پی CP وینکل پلاس

 

سکته مغزی

سکته مغزی در میان افراد مبتلا به دیابت بسیار بیشتر رخ میدهد، و در سنین پایین تر ممکن است برای این افراد رخ دهد. سکته مغزی زمانی که یکی از رگ های خونی که خون را به مغز شما می فرستد ضعیف، مجروح و یا مسدود می شود، اتفاق می افتد. هنگامی که بافت مغز از خون محروم می شود، می تواند در عرض چند دقیقه برای همیشه دچار آسیب شود. برای جلوگیری از این مشکل چه کاری می توانید انجام دهید؟ مراقب قند خون، کلسترول و فشار خون خود باشید. ارقام بالای این موارد می تواند به معنای خطر بالاتر باشد. ورزش، حفظ وزن مناسب، و از همه مهمتر، اجتناب از سیگار کشیدن ضروری هستند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی اتاق عمل کلیک کنید

 

بیماری های قلبی

فرسایش و پارگی در عروق خونی شما ناشی از دیابت به معنای کار بیش از حد قلب شماست. افراد مبتلا به این بیماری بیشتر احتمال دارد دچار اضافه وزن و یا مشکلات دیگر، مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا شوند. همه اینها خطر جدی برای بیماری های قلبی را افزایش میدهند. به همین دلیل دنبال کردن سبک درست زندگی برای قلب- ورزش کردن، داشتن رژیم غذایی سالم، آزمایشات غربالگری منظم کلسترول و فشار خون و پرهیز از سیگار کشیدن و یا قرار نگرفتن در معرض دود سیگار- حائز اهمیت است.

 

فروش ویژه انواع ترالی وینکل پلاس

 

 

 

بیماری های کلیوی

 

فروش ویژه انواع ترالی وینکل پلاس

 

کلیه های شما پر از عروق خونی کوچک هستند که ضایعات را فیلتر می کنند، سپس هنگام دفع آنها را از بدن شما خارج می کنند. قند خون بالا این فیلتر کردن را زیاد میکند. با گذشت زمان، این فیلتر کردن بیش از حد می تواند مشکلاتی ایجاد کند و کار کلیه را متوقف کند. کنترل بهتر قند خون – و فشار خون، که عامل خطر دیگری برای بیماری های کلیوی است – احتمال حفظ سلامتی بهتر کلیه ها را به دنبال دارد. اگر شما نشانه های بیماری کلیه را دارید، مدیریت دقیق قند خون امری ضروری است.

 

 

 

فروش ویژه انواع فرز الماسه شنک طلایی وینکل پلاس

 

مشکل در رابطه جنسی

تمام مشکلات به رگ های خونی شما مربوط می شوند. آسیب به اعصاب و عروق خونی ناشی از دیابت می تواند جریان خون را کاهش دهد، و این امر به نوبه خود می تواند به اختلال نعوظ برای مردان منجر شود و زنان در هنگام رابطه جنسی ممکن است مشکلاتی در تحریک، ناراحتی یا درد، و یا احساس کمتری داشته باشند. کنترل دقیق قند خون میتواند کمک کننده باشد، همانطور که تغییر در شیوه زندگی می تواند فشار بر روی عروق خونی شما را کاهش دهد، تغییراتی مانند ورزش، کاهش وزن و ترک سیگار.

 

جهت مشاهده و خرید انواع چراغ معاینه پایه دار کلیک کنید

 

عفونت ها

دیابت موجب می شود شما بیشتر دچار عفونت و بیماری شوید. افراد مبتلا به این بیماری بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری لثه، عفونت های تنفسی، آنفولانزا، ذات الریه، عفونت ادراری، عفونت های قارچی، و غیره هستند. حتما به موقع واکسینه شوید، واکسن هایی از جمله ایمن سازی در برابر آنفولانزا و ذات الریه.

 

فروش ویژه انواع شیردوش مینی الکتریک وینکل پلاس





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 15 فروردين 1401
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی
cache01last1679557693